Na Gubałówkę - rowerem

Na GUBAŁÓWKĘ - rowerem (od strony Chochołowa)

Kolejna propozycja dla tych, którym znudziły się tłumy na Krupówkach i tatrzańskich szlakach – o innej sugestii tego rodzaju przeczytasz w blogu „WOKÓŁ TATR rowerem”.

Propozycją wartą polecenia jest rowerowy wypad na Gubałówkę, słabo dotychczas znanym i popularnym szlakiem rowerowym od strony Chochołowa, a konkretnie od miejscowości Ciche – patrz mapka.

Ciche-Gubawka-rowerem 1png

Trasa rowerem z Ciche Dolne może być dla seniorów zamierzeniem nieco zbyt ambitnym. Nie chodzi tu o długość trasy ale z powodu długiego, stromego podjazdu. Dla seniorów zdecydowanie lepszym wariantem rozpoczęcia podjazdu na Gubałówkę jest start z przysiółka Żaki (wśród miejscowych niekiedy nazywanego Zoki). Dojeżdżamy tam samochodem, skręcając w Chochołowie na Ciche. Na początku Cichego skręcamy w prawo kierując się na Ciche Górne. Na wysokości przystanku Ciche Górne Szkoła zjeżdżamy w lewo ostro w górę, tak jak wskazuje drogowskaz z napisem Zoki.

Ciche-Gubawka-rowerem 2pngJedziemy stale w górę wąską asfaltową drogą i w sąsiedztwie ostatniego domu po prawej stronie drogi, przy kapliczce po lewej stronie, pozostawiamy samochód.

Ciche-Gubawka-rowerem 3png

Wąska droga, którą tutaj dojechaliśmy samochodem, dochodzi od kapliczki do trasy rowerowej (tej prowadzącej z dołu, od Cichego) w odległości około 50 metrów – my tutaj rozpoczynamy nasz podjazd rowerem, kierując się w prawo, w stronę Gubałówki. I od razu stajemy się elementem wspaniałego krajobrazu, z łańcuchem Tatr w tle.

Ciche-Gubawka-rowerem 5pngCiche-Gubawka-rowerem 4png

Jedziemy rowerem gładką asfaltową drogą, wśród kolorowych łąk, delektując się wspaniałym widokiem Tatr – rewelacja!

Ciche-Gubawka-rowerem 6png

Ciche-Gubawka-rowerem 7png

Ciche-Gubawka-rowerem 8png

Z czasem jednak zaczynają się lekkie podjazdy, nieraz zmuszające do prowadzenia roweru – ale co tam, tym łatwiej nam podziwiać wspaniałe krajobrazy.

Ciche-Gubawka-rowerem 10png

Niestety, w końcu dojeżdżamy do skrzyżowania z ruchliwą drogą, opuszczając nasz spokojny i malowniczy szlak – na szczęście z tego miejsca do Gubałówki pozostało nam tylko ok. 1,5 kilometra.

Ciche-Gubawka-rowerem 11png

Warto tu wyjaśnić, że ten krótki odcinek drogi pozostały do osiągnięcia celu (Gubałówka) nie jest przyjemny – jest tu duży ruch samochodów oraz trzeba pokonać kilka stromych serpentyn. My zostawiliśmy rowery w jednym z domów przy tej ruchliwej drodze i ten ostatni kilometr na Gubałówkę poszliśmy piechotą.

A Gubałówka – jak to Gubałówka – tłum, gwar, tłok i tego rodzaju sprawy. Wiedząc, że nasza droga powrotna to zwłaszcza zjazdy rowerem i powtórne wspaniałe widoki, Gubałówkę szybko żegnamy, znowu zanurzając się w cudowne otoczenie.